Filmové recenze

I´m number four

27. srpna 2011 v 15:00 | Rikky

Jsem Číslo čtyři je napínavý thriller o pozoruhodném mladém muži Johnovi Smithovi (Alex Pettyfer), který je na útěku před nemilosrdnými nepřáteli, usilujícími o jeho život. Neustále změny identity a stěhování z města do města ve společnosti svého ochránce Henriho (Timothy Olyphant) jsou příčinou toho, že je John neustále všude nováčkem, který nemá nikde žádné kořeny. Malé městečko v Ohiu, kde nyní žije, je svědkem nečekaných a převratných událostí, které změní Johnův život - seznámení s jeho první láskou (Dianna Agron), objevení nových schopností a nalezení spojení s ostatními, kteří sdílejí jeho neuvěřitelný osud.

9/10

Jsem číslo čtyři byla velmi zajímavá podívaná. Mladý muž co je mimozemšťan s nadpřirozenými silami - to je celkem známý děj, ale aby po nich šli další mimozemšťani s dalšími stvořením, to byla teda novinka. K tomu se do toho připletává Ochránce, chiméra normální život a další ze svého druhu.
Film mě uchvátil. Doufám, že bude ještě dvojka,protože by mně celkem dost zajímalo co umí ti další + co se stane, když všichni použíjí svoje síly najednou. No , prostě úžasný fantasy thriller.
Můžu jenom doporučit, aby jste si vzali jídlo a pití k sobě ať nemusíte chodit od obrazovky, protože děj Vás velmi rychle vtáhne.

Rio

26. srpna 2011 v 21:34 | Rikky
Film Rio je příběhem vzácného papouška jménem Blu, který žije na malém městě se svoji paničkou Lindou, s níž tvoří nerozlučnou dvojku. Linda ho před léty zachránila před pašeráky, kteří ho ještě jako papouščí miminko ulovili uprostřed brazilského pralesa a odvezli do zasněžené Minessoty. Blu se kvůli tomu sice nikdy nenaučil létat, ale v bezpečí a pohodlí Lindina domova se natolik zabydlel, že pro něj není problém uvařit kávu, připravit snídani, vyčistit si zuby nebo posloužit Lindě jako její osobní budík. Když jednoho dne Linda a Blu zjistí, že Blu není posledním papouškem svého druhu na světě, jak si až doposud mysleli, neváhají a vydají se na cestu do exotické Brazílie za papoušicí Perlou, která žije v samotném srdci Rio de Janeira. Krátce po jejich setkání jsou ale Blu a Perla uneseni skupinou obchodníků se zvířaty. Za pomoci chytré a životem na ulici zocelené Perly a partičky upovídaných městských ptáků se jim sice podaří uprchnout, ale vyhráno rozhodně nemají. Dokáže Blu s pomocí nových přátel najít odvahu, aby se naučil létat, zmařil plány únoscům, kteří jsou jim stále v patách, a vrátil se zpět ke své milované paniččce Lindě?

10/10

Rio je nádherná, velice vtipná, dobrodružná,animovaná pohádka. K tomu s úžasným hudebním doprovodem ve filmu se doslova ocitnete v Riu. Tato vtipná pohádka se dosti líbla i mojí mamě,která je dost kritická na filmy.
Děj začíná od první minuty a končí tou poslední. Postavy ve filmu jsou úžasné. K tomu by mně nenapadlo , že opice, jsou až tak podlé potovry :D . K tomu se mi velice líbilo, že ho ostatní ptactvo s tím čím je,i když neumí lítat, a že ho to taky pak naučili. Obětavost Lidny pro Blua je úžasná a to i naopak.
Rozhodně doporučuju se podívat ať už s celou rodinou či sami.

Králova řeč

12. dubna 2011 v 15:22 | Leila

Představte si, že trpíte vadou řeči. Je to problém? Stydíte se? Tak teď si představte, že se máte stát králem anglie.Po smrti otce Jiřího V. a skandální abdikaci krále Eduarda VIII. musí Berti usednout na trůn. Potíž je v tom, že právě on trpí vadou řeči. Už mnoho lékařů se mu snažilo pomoc. Používali experimentální metody i metody osvěčené. Nic se ale nestalo, Bertie koktal dál. Proto králova žena Alžběta, budoucí královna matka, domluví svému muži setkání s excentrickým terapeutem řeči Lionelem Loguem. Ten po neshodách a mnoha problémech se s králem smíří a spolu se pouští na cetu experimentální léčbě. Brzy se mezi nimi vytvoří velmi silné pouto, snad neodlučitelné.
Bohužel země, Anglie, stojí na prahu 2.světové války. Snaží se válce vyhnout, ale není pochyb, že k ní dojde. Proto je nutností, aby nový britský král pronesl slavnostní, povzbuznou řeč v rádiu. S pomocí jeho ženy, která ho ve všem podporuje, vlády a také s pomocí Loguea se mu podaří projev zvládnout a výrazně se nezakoktá. Prý koktal jenom proto, aby věděli, že je to on...

Překvapilo mě vysoké, velmi vysoké hodnocení na csfd. Dále taky herečka Helena Bonham Carter), což je moje oblíbená herečka. Na film jsem jsem tedy podívala. A můžu říct jen líbil semi. Ovšem nějak moc nenadchl, ale byl dobrý. Není to film, který bych si uchovávala v paměti ještě dlouho poté. Ani nijak neurazil.
Taková odpočinková podívaná.
Velmi mě zaujal nápad a nevím, jestli to bylo stejným člověkem (nepamatuji si kdo točil), nebo něčím jiným, připomínalo mi to film Čistá duše, který taktéž pojednává o nemoci (schozofrenie). Takové filmy jsou pro mě hodně zajímavé. Líbilo se mi překonávání hranic a že se tvůrci nebáli pro doplnění atmosféry přidat vulgárníé slova, které nemám ráda, ale tdy mi prostě seděly. Příjemný film...

7/10

Varieté

25. března 2011 v 16:49 | Leila

Představte si obyčejný příběh. Tuctový, přeně takový, jaký tu byl už stokrát. Mladá dívka Ali odjede z venkova do města, kde si chtěla najít práci a zpívat. Jednou se jí poštěstí a narazí na klub The Burlesque Lounge, zaplatí lístek, a pak jen v tichosti obdivuje krásné ženy kroutící se na parketu. A její sen je na světě. Chce se dostat "tam nahoru". Klub má své nejlepší dny v té době už dávno za sebou, topí se v dluzích a Tess (bývalá tanečnice) majitelka klubu, ho bude muset nejspíš prodat, protože se topí v dluzích. V tí chvíli se objeví Ali a jako pohádkově klub zachrání. Svou drzostí přiměje Tess, aby si na ni podívala. Tess souhlasí, že by mohla vystupovat. Po nějakém čase příjde jedna tanečnice na vystoupení trochu "pod parou" a Ali za ní zaskočí. Jenže zhrzená tanečnice ji chce znemožnot, vypne hudbu a playback (na který doposud vždycky tančily). Jenže Ali chytí situaci a začne zpívat. Stává se z ní hvězda a klub se pomalu noří zpět do slávy.
Každopádně to není tak jednoduché. Mladý Jack (barman v klubu) je nucen okolnostmi prvně nechat Ali u sebe přespat a později se k němu nastěhuje. Problém je v tom, že on má snoubenku 3000 mil daleko. Ali se zamotává do slávy, je okouzlena Marcusem, který ji nadbíhá. A k tomu Jack najednou zjistí, že jeho snoubenka už není pro něj středobodem vesmíru. Tím se stala Ali. Komu dá přednost a jak to dopadne s klubem? Podívejte, dozvíte se.

Osobně jsem po recenzi na csfd.cz moc neočekávala. Psávali tam o špatné choreografii tanců a hudbě nic moc. O tuctovém příběhu. A on to je tuctový příběh. Holka z farmy se stane hvězdou. To už je pomalu klišé nejhoršího kalibru. Choreografie tanců (když je to převážně hudební film) mi přišla místy skvělá a místy mě zarážela. Některé písničky jsem si zamilovala, některé mě moc nezaujali. Je to tuctovka s tím, že se do filmu podařilo dostat známé tváře, především Cher a Christinu Aguileru. Díky nim je tenhle film slavný. Každopádně jako příjemná oddychovka hraničící až s "pohádkou" je to velice dobrý film. A můžete se pokochat nad krásnými postavami hereček, které se předvádějí pomalu ve spodním prádle. :-)

7/10

Na Vlásku

22. března 2011 v 16:23 | Leila

Kdysi dávno existovala kouzelná květina, které když zazpíváte, uzdravuje. Jednoho dne královna království porodila malou dceru a pak onemocněla. Vojáci se vydali květinu hledat a samozřejmě ji našli. Královna se uzdravila, ale jak to tak bývá, malá princeznička nemohla mít šťatné dětství (nebo ho měla, ale pak měla děsivou pubertu). I tentokrát se zachtělo princezny zlým silám. Unesla ji čarodějnice, která díky jejím vlasům byla stále mladá. Jo, já vím to neřekla. Kouzelná moc z květiny se přenesla na její vlasy.
A tak teď ve věži žije dívka s něuvěřitelně dlouhými (snad 70 stop) vlasy a češe, češe a češe. Čarodějnici považuje za svou matku, ale stále ji něco chybí. Jak ona to nazývá, život.
Rapunzel touží po jediném. Vidět zblízka ty světla která zaplaví noční oblohu jediný den v roce. Na její narozeniny. Jenže její "matka" pustit ji do nebezpečného světa nechce a nechce.
Ve stejné chvíli se dostane do nepříjemné situace zlodějíček a náhodou se ocitne ve věži Rapunzel. Nakonec se dohodnou, že když mu Rapunzel vrátí poklad (který přinesl do věže po tom, co ho ukradl jiným zlodějům) zavede ji za světly.
Komendiální příhody doplněné hudebním doprovodem a písničkami vás provede strastiplnou cestou za světly. Jak to nakonec dopadne? To se podívejte sami, nechcete přece přijít o překvapení :-)

Můj názor na tuhle pohádku je jasný. Jedna z nejlepších, co jsem kdy viděla. Odvážná Rapunzel, která okouzlí každého, kdo je v její blízkosti, kůň Maxim, vždy věřný svému úkolu a zlodějíček Flynn je se svým sexy pohledem k sežrání :D. Příběh plný komedie ale i vážného konce je dechberoucí a můžu jen říct, že tohle se Disney vážně povedlo! A ode dneška si pamatuju, že pánvička je nejlepší zbraň!

10/10

Černá labuť - Black Swan

26. února 2011 v 17:01 | Leila
Drama / Thriller
USA, 2010, 110 min
Režie:
Darren Aronofsky
Hrají:

Co byste udělali pro splnění svého snu? Odstanili byste všechny překážky a bili se za něj hlava nehlava, hlavně ať se vám splní? Dokázali byste odstranit úplně všechny překážky? Ano? a když tou největší překážkou budete vy sami?
Nina je balerína, která touží po jediném - být dokonalou. A když bude dokonalá dostane hlavní roli ve své vysněné hře Labutím jezeře. Ale má velký problém. Kdyby se hodnotilou pouze podle bílé labutě, která je vlastně jejím ztělesněním, měla by roli jistou. Bohužel hlavní role obsahuje i opačnou roli. Bílá labuť je bázlivá, krásná, milá - hodná. Černé dvojče je pravý opak. Divoká, sebevědomá, odvážná, sexy... A to je Ninin problém. Dokáže nakonec odstranit tuhle bariéru?
Celý film je psychologický thriller přesně podle toho, jak má napsané. Je to vlastně one-woman show, protože více jak třičtvrtě filmu je kamera natočená na hlavní hrdinku, kterou ztvárnila Natalie Portman.

Řeknu jen, že vás to prostě dostane! Budu zde komentovat jen samotný film, protože chystám ještě jeden článek inspirovaný tímto filmem. Celý film jsem seděla (respektive ležela) přikovaná na posteli a nemohla se odtrhnout. Natalie si vedla opravdu skvěle a opravdu ve mě vyvolala pocit opravdové baleríny. Líbil se mi film, jak postupoval. Čím dál víc to vyvrcholovalo a dostávalo grády až konečný orgazmus přišel na konci, ve finálním představení. Kontroverzním lidem bych doporučovala pár scén přetočit, obvzlášť lehtivá scéna mezi dvěma děvčaty by mohla pohorčit, ale není to porno milí. Podle mě to k tomu filmu prostě patřilo a všechny lehce erotické scény, kterých bylo ve filmu dostatek, tam měli své umístění. Líbil se mi i kontrast mezi všemi charaktery postav. Hlavně mezi Ninou a Lily. Opravdu dobře vykreslené. Moc jsem neholdovala scénám, které bych nazvala krvavými. To mi moc nešlo a otáčela jsem hlavu, nicméně každého vkus, já tomu neholdovala nikdy. Když jsem film viděla poprvé trochu jsem se ale ztrácela. Ztrácela jsem se v ději, nevěděla jsem, co je skutečnost, co se jí zdá a jak to nakonec vlastně bylo. Celkový konec mě hodně překvapil skutečně jsem uvěřila, že to bylo tak, jak to z počátku vypadalo. Mluvím takhle v hádankách, abych vás nepřipravila o překvapení.
Film se mi líbil až na pár drobností a koukla jsem se na něho znovu. Mě donutil zamyslet se, kdyžtak mi napiště jak to máte u vás. Brzy očekávejte ještě jeden článek, černou labutí inspirovaným...

9,5/10

Počátek

5. února 2011 v 16:08 | Leila
počátek
Ve snu se může stát cokoliv. A nejhorší je, že se vám do nich může někdo nabourat a tak odhalit vaše nejniternější tajemství...

Je celkem jednoduché napojit se někomu do snu a ukradnout tam nějakou myšlenku, nějaké tajemství. Pro Cobba, specialistu na sny, určitě. Něco jiného je ovšem zcela opačný jev, nějakou myšlenku do mysli někoho jiného zasadit, neboli něco někomu vnuknout.
Přesně takovou zakázku dostane Cobb a i když je to nemožné, jde do toho. Má totiž slušně velkou motivaci - vrátit se za svými dětmi do USA odkud byl vyhnán a kam se nemůže vrátit. Stačí jen přimět syna magnáta, aby po otcově smrti, rozpustil jeho firmu, jeho impérium. Ale Cobb to nezvládne sám a tak sestavuje tým lidí, kteří mu pomůžou. Poslední členkou je mladá Adriane, která se má postarat o to, aby sen "postavila". Navrhla prostředí snu. Proč si Cobb nenavrhne sen sám, když před lety stavěl celkem běžně? Inu tato otázka se táhne celým filmem a postupně se dozvíme, že za to může jeho milá manželka, která chce všechny v jejím dosahu zabít.

Mohla bych tu strávit hodinu, abych vám vyprávěla celou zápletku a každý detail. Hlavní jsou ve filmu překvapení. A proto nejde jinak, nejde to vyprávět, to prostě musíte vidět!

Osobně jsem na film neměla ani jít. Jenže na film na který jsme chtěli, už neměli lístky, tak jsme šli na Počátek. Největší štěstí, co mě ohledně kin potkalo. Protože se to rozhodně vyplatilo. Uchvátila mě představa snů a úrovní v nich. Že by někdo dokázal nabourávat se do snů a dokonce i vsadit nějakou myšlenku do vaší hlavy. Fascinující.
Celý film je prošpikovaný emocemi zabalený do lahodného originálního nápadu posypaného lehkou lovestory a zakápnuté skvělou hudbou a vizuálními efekty, zlehka opečená na pořádné akci. Celý film jsem nemohla odtrhnout oči od plátna a osboně tento film považuju za jeden z nejlepších, co jsem viděla a vůbec nejlepší film roku 2010. Ani Harry na to neměl. Leonardo Dicaprio se vyznamenal a vyškatulkoval se z "postavy Titanicu", za kterou jsem ho doteď měla. Teď jse pro mě prostě pan Cobb.

A co vy? Jste si jisti, že právě nesníte? Probouzíte se opravdu do skutečného světa?

10/10
Leila

Megamysl

3. února 2011 v 15:43 | Leila
Megamysl
Každý může být padouch, ale jen někdo může být superpadouch!

Když Megamysl přišel na svět, byl poslán z rodné planety aby se stal tím, čím byl předurčen. Bohužel tohle proroctví neslyšel a tak bylo na něm, aby zjistil, kdo vlastně je. Už jako miminu mu cestu zkřížil skvělý (po všech směrech) MetroMan, hrdina města. No a když místo zlatého paláce přistanete v městské věznici, místo hrdiny města je už obsazeno a vy oplýváte skvělým mozkem, čapnete stejně tak prestižní místo - místo padoucha.

Megamysl vedl skvělý padoužský život. Měl protivníka, někdy skoro vyhrál bitvu. Unášel krásnou dívku a strašil ji svými ďábelskými plány. Jenže jednou se stalo nečekané - Megamysl vyhrál a MetroMan dostal paprskem slunce přímo do těla a zbyla z něj jen kostra. Megamysl je chvíli šťastný, ale záhy poté přichází na to, že bez protivníka to nejde. Napadne ho skvělý nápad - hrdinu si vytvoří. Jenže by to nebylo tak dobré, kdyby se to všechno nepokazilo a superschopnosti nedostal někdo nesprávný. Začne terorizovat město a je to na našem superpadouchovi, aby mu zabránil celé město zdevastovat. A bez pořádné lásky jako trám by to nebylo ono.

Můžu vám k tomu říct jediné. Tohohle superpadoucha s modrou kůži a obrovskou kebulí si zamilujete. Protože vždycky jde o podání a to má Megamysl prostě stylově perfektní. Už jeho útěk z vězení pomocí hodinek a to, že má na kontě přibližně 86 doživotních trestů, z něj dělá pořádně stylovýho chlápka. Užívá si své postavení padoucha a jeho vynálezy jednou hýbnou se světem. Nejde mu nefandit.
Animace je dobrá, dokonce velmi dobrá. Co jiného by jste čekaly od studia DreamWorks. Hudba byla taky dobrá. Je pro mě dobrá jedině tehdy, když ji nevnímám samostatně a nemusím se na ni soustředit, jen skvěle podtrhuje situaci. A tady tomu tak bylo.

Nejlepší moment byl až ke konci filmu, kdy Megamysl představuje to, že nikdo kromě něho nemůže být superpadouch. Rozdíl je v podání. Tenhdy jsem chtělůa vyskočit křičet a povzbuzovat ho. Jak jsem řekla, tomuhle chlapíkovi nejde nefandit :-)

9/10

Leila

Sherlock Holmes - ideální oddechovka

22. dubna 2010 v 18:10 | Leila
Sherlock Holmes
V příběhu se podíváme do Viktoriánské Anglie, Londýna na legendární Baker Street. A o kom jiném může být řeč ve spojení s touto ulicí, než s legendárním Sherlockem Holmesem.

Na začátek musím zdůraznit, že se Sherlock Holmes v podání Roberta Downeya JR. hodně liší od svých předchozích filmových ztvárnění. Nehledejte v tomto filmu zapšklého intelektuála s fajfkou neustále v puse a oblečeného v kostkách. Vrací se totiž ke kořenům, k povídkám Sira Arthura Conana Doyla. Holmes v nejnovějším filmu zápasí v ringu, nebojí se rozdávat rány a stejně tak i jeho věrný společník Watson.

Hned ze začátku budeme svědky podivného rituálu. Holmes, najat rodiči mladé dívky, se vydává po jejích stopách. Najde jí v podzemí a zachrání těsně předtím, než se pod vlivem sama zabije. Vykonavatelem rituálu je jistý Lord Blackwood (Mark Strong), který je za dalších pět vražd nevinných dívek odsouzen ke smrti a to oběšením. Záhy po smrti Blackwooda se Holmes společně s Watsonem dostávají na hřbitov, protože hrobník viděl Blackwooda vyjít z hrobky.
Znovuzrozený Blackwood spáchá další záhadné vraždy a čím dál více lidí věří v jeho moc a vládu nad černou magií. Holmese je pověřen hned několika stranami, aby Blackwooda zastavil. Vyšetřování a dopadení Blackwooda Holmesovi zkomplikuje jak přesvědčení o existenci magie, tak jeho osobní život. Celý film a atmosféru Viktoriánského Londýna dokreslují další postavy jako záhadná kriminálnice Irena Adler, nebo "věrný psík Holmese"
Watson.

Tento film jsem původně vůbec neměla vidět. O víkendu jsem viděla pověstný a všemi opěvovaný film Avatar a Sherlock Holmes měl být jen předkrm, než taťka přinese Avatar na DVD a já se na modré Na'vi budu moct podívat podruhé. Jenže se to trochu zvrtlo a Sherlock Holmes mě uchvátil. Nejen moderním přístupem Sherlocka, kterého jsem měla doteď za páprdu v kostkovaném obleku, ale i vším ostatním.
Sherlock Holmes je skvělá komedie a příjemná oddechovka. Ve filmu nechybí ani dost akčních scén, mimo jiné skvělých bojových scén, které jsou přehledné a natočené s citem. Rozhovory jsou propracované a hlášek, nad kterými jsem málem brečela smíchem, je tam taky víc než dost. Film nádherně kreslí atmosféru tehdejšího Londýna.
I když mi to zezačátku připadalo jako hodně levné sci-fi, nakonec Holmes krásně vše popsal a ukázal tak svůj intelekt. Nemohu nepodotknout, že miluju filmy, které mě donutí uvažovat a Holmes je toho pravým příkladem. Hned na začátku mě upoutala hudba, která skvěle ukazuje, že Holmes původně uměl hrát na housle a to hodně dobře. Jedna písnička (ve scéně kdy Holmes bojuje v ringu) mě naprosto uchvátila a celého sountracku se nemůžu nabažit. Písničky znějí dobře sami o sobě, což se u některých filmů říct doopravdy nedá.
Herecké výkony a film jako celek působí neobyčejně. Holmes v podání Robert Downey Jr a Watson, kterého ztvárnil Jude Law, se skvěle doplňovali a jejich dialogy byly naprosto skvělé.
Film je ukončený napůl vyřešeným případem a tak bude plynule navazovat na druhý chystaný díl. Já si jedničku nemůžu vynachválit a moc se těším na dvojku.
Hodnotím 9/10